c p p

c p p

کدها و برنامه های سی پلاس پلاس ، ساختمان داده به زبان cpp، کدها و برنامه های اسمبلی،پروژه های آماده سی پلاس ،سی پلاس تحت داس
c p p

c p p

کدها و برنامه های سی پلاس پلاس ، ساختمان داده به زبان cpp، کدها و برنامه های اسمبلی،پروژه های آماده سی پلاس ،سی پلاس تحت داس

برج هانوی بازگشتی

برج هانوی رو همه میشناسن:انتقال n حلقه از یک میله به میله دوم به کمک یک میله سوم.برنامه خروجی حرکات رو در چند سطر چاپ میکنه. 

 

 بدست آوردن روش حل خیلی سادست.فرض کنید ما دو مهره داریم.میخواهیم a را از ستون اول ببریم به ستون سوم.b روی a  قرار گرفته ، پس باید اول b رو خارج کنیم یعنی b رو ببریم به ستون دوم تا بشه a  رو برد به ستون سوم.بعد از این ما b رو به ستون سوم میبریم. 

برای بیشتر از دو مهره هم به همین ترتیب عمل میکنیم.یعنی اگر بخوایم n مهره رو از ستون 1 ببریم به ستون 3 باید اول مهره اول رو از جاش حرکت بدیم منتها قبلش باید n-1 مهره روی مهره اول رو ببریم به یه ستون دیگه یعنی: 

 

void honoi(n,a,c,)                                  0 

 if(n==1) move(a,c);                              0 

else

honoi(n-1,a,b);                                     0 

{

 

درضمن با عرض پوزش برنامه غیر گرافیکی هست.ان شاءالله گرافیکیشم میذارم براتون.

دانلووود

کد فیبوناتچی

 دنباله فیبوناتچی فرمولش اینه: 

f1=f2=1; 

fn (n>=3) =f(n-1)+f(n-2)  0

این یه کد خیلی خیلی خیلی سادست که یه عدد رو بعنوان شماره جمله میگیره و دنباله فیبوناتچی را تا اون جمله محاسبه میکنه.الگوریتم برنامه هم غیربازگشتیه.ما دومتغیر میسازیم که مقدار دو جمله صفر و یک رو تو خودشون نشون میدن.بعد در یک حلقه for تا جمله n ام هربار مقدار دو متغیر رو تغییر میدیم. 

 

اگربخواهیم آنرابصورت بازگشتی بنویسیم باید تابع fib رو اینطور بنویسیم: 

 

 

   int fib(int n)                                                    0 

  if(n==1 || n==1)  return(1);                           0 

 

else return(fib(n-1)+fib(n-2));                          0 

{

دانلود فیبوناتچی غیربازگشتی از اینجا 

ادامه در این پست

کد دترمینان n*n

محاسبه دترمینان ماتریس n*n

 

از اسم برنامه پیداست که چیکار میکنه.دترمینان میگیره.این الگوریتم رو کپی کردم.برای اجرا کردن نیاز به ویرایش متنی داره که میذارم به عهده خودتون. 

download here

هشت وزیر (برنامه ساده )

وزیر   وزیر   وزیر   وزیر   وزیر   وزیر   وزیر   وزیر   

 

 

 

هشت وزیر یک معما هست در شطرنج که میگه چطور هشت تا وزیر رو بچینیم تو صفحه که هیچکدوم اون یکیو نزنه.  

دربرنامه ما یک آرایه هشت در هشت بعنوان صفحه شطرنج درنظر میگیریم و خونه های مجاز رو یک و خونه های غیرمجاز رو باصفرمقداردهی میکنیم.این برنامه به ازای هر شصت و چهار خونه تابع place رو صدا میزنه.و هربار از اون خونه شروع میکنه و خونه هایی که در دید خونه ابتدایی هستن رو صفر میکنه(یعنی خانه های افقیو عمودی و مورب در تلاقی با اون خونه) و کار را با خونه های یک باقی مونده ادامه میده.یعنی بطور بازگشتی تابع place خودشو فراخونی میکنه.برای هر خانه شروع یک نقشه هم رسم میشه که در اون وزیر ها چیده نشدن.

این یه برنامه خیلی سادشه که حالات مختلفی رو بررسی میکنه و در یک مورد به جواب میرسه.یعنی فقط در یک نقشه هست که هشت وزیر تونستن در اون چیده بشن. 

گرافیک برنامه پایین هست ان شاءالله درست میشه.  

 

دانلود فایل

دانلود N وزیر گرافیکی